Μυθολογία
Είμαι λάτρης της μυθολογίας, κυρίως της αρχαίας ελληνικής, αλλά και άλλων λαών. Γενικά, της δίνω πολύ μεγαλύτερη σημασία από όσο της δίνεται συνήθως. Μου αρέσει ιδιαίτερα η λεγόμενη συγκριτική μυθολογία, αλλά και η εξέλιξη των μύθων μέσα στο χρόνο.
Οι άνθρωποι λατρεύουν τα παραμύθια. Τα δημιουργούν συνεχώς και τα πιστεύουν, πολλές φορές με τυφλό και καταστροφικό τρόπο. Για παράδειγμα, όλοι το 1184 πΧ στην Τροία, πίστευαν πως τα τείχη που έκτισαν ο Απόλλωνας με τον Ποσειδώνα ήταν αδιαπέραστα. Λάθος!
Από την εποχή εκείνη μέχρι σήμερα έχουν περάσει πολλά χρόνια, ανάμεσα στα πολλά που έχουν συμβεί είναι πως ο άνθρωπος έφτιαξε πανεπιστήμια και ανάμεσα στα άλλα, μελετά τη δημιουργία και εξέλιξη των μύθων. Πχ, Classical Mythology - Dr. Robin Mitchell-Boyask
Ωστόσο, ένα πράγμα που έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον είναι η δημιουργία των μύθων του τώρα: πως δημιουργούνται και εξαπλώνονται οι σημερινές μυθοπλασίες και γιατί ο σύγχρονος άνθρωπος -αρνούμενος την ελευθερία του- καθορίζει τη ζωή του με βάση τη μυθολογία. Παραδείγματα:
Εγώ ξέρω από υπολογιστές, δε χρειάζομαι μαθήματα Ο καθηγητής σας επίσης δε θα παραλείψει να σας ρωτήσει αυτά ακριβώς που ξέρετε, με τον τρόπο που τα ξέρετε και όπως ακριβώς τα θυμάστε.
Οι υπολογιστές είναι αχρείαστο μάθημα για οικονομολόγους. Κάποτε (πχ το 1200 μΧ) ήταν αχρείαστο για όλους.
Με τέτοιους βαθμούς στις πανελλήνιες, τι να μου πουν τώρα; Να υπολογιστεί η ημερομηνία μέσα στο 2009 που η ποσοστιαία μεταβολή της ισοτιμίας SEK/PLN είχε τη μικρότερη τιμή. Ή, να υπολογιστεί η ευθεία της εφαπτομένης της καμπύλης $$ y=x^{3/2}$$ στο σημείο $$ x=2/3 $$
Τα καταλαβαίνω και μόνος μου, δε χρειάζεται να πηγαίνω στο μάθημα. Βέβαια, και την επίλυση δευτοροβάθμιας καταλάβαινες, αλλά πήγαινες φροντιστήριο.
Στο πανεπιστήμιο διαβάζουν στην εξεταστική, νωρίς είναι για διάβασμα. Σε ένα άλλο πανεπιστήμιο, σε ένα άλλο μάθημα. Με απλά λόγια: για να απαντήσεις σε μερικές ερωτήσεις ενός μαθήματος στις πανελλήνιες ξεκίνησες διάβασμα, κτλ, 10 μήνες πριν. Τώρα το μάθημα έχει 2-3 φορές μεγαλύτερη ύλη, και θα πρέπει να απαντήσεις σε ασκήσεις, με έναν τρόπο που δεν το έχεις ξανακάνει, σε 3 μήνες. Τι νομίζεις; είναι νωρίς για διάβασμα;
Ότι και να γίνει, κάποτε θα βαρεθεί και θα με περάσει. Με διακόσιους πρωτοετείς κάθε χρόνο, δε βαριέμαι ποτέ. Πάντα βρίσκω κάτι πιο ενδιαφέρον να κάνω, από το να ακούω κλάψες.
Με αυτά και με εκείνα, το μάθημα, μοιάζει απέραστο. Μόνο ένα επιλεγόμενο μάθημα στο 4ο έτος έχει περισσότερα δεκάρια. Πχ τον Ιανουάριο 2011, πήραν 24 άτομα 10 στο μάθημα Η/Υ Ι, και 12 άτομα πήραν 10 στο μάθημα H/Y III. Όσες/οι τα καταφέρνουν δεν είναι ούτε θεοί ούτε μάγοι. Απλά εφαρμόζουν όλες τις λαϊκές παροιμίες του στυλ: Αν δε βρέξεις .... ψάρια δε τρως, Γλυκός ο ύπνος την αυγή, γδυτός ο ...... τη Λαμπρή, και τόσες άλλες. Αλλιώς: no pain, no gain.
Καληνύχτα και όνειρα γλυκά